Amalfikust

6 juni 2014 - Amalfi, Italië

Langs de Amalfikust zijn de uitzichten echt zo mooi als in de boekjes omschreven. De wegen worden rustiger, het verkeer houdt zich wat meer aan de regels, dus duidelijk op weg naar het noorden. Halverwege streken wij neer bij een klein plaatselijk barretje aan de kant van de weg. Hier werden wij verrast door een schotel met heerlijke verschillende bruscheta's. Tot onze grote verbazing hoefde we alleen de drank af te rekenen.  Bij het wegrijden hadden we door het dubbelgepaarkeer van andere klanten een probleempje om de weg over te steken. Hier ging het bijna fout, oude man in een rode panda, kon gelukkig een noodstop maken.

Ons doel vandaag is camping Zeus, direct naast de oude stad Pompeï. In de middag aangekomen werden wij voor de ingang van de camping opgevangen door toeristenmanagers die ons allerlei soorten rotzooi probeerde aan te smeren. Ook rondtochten met een busje naar de Vesuvius. Na aanmelden op de camping werd ons door de baliemedewerker met een brede armzwaai vermeld. Zoek een plek, alle is goed. Dat was een gul gebaar MAAR de camping stond zo goed als vol en wij konden nog 2 lege plekjes ontdekken.

's avonds kregen wij bezoek van Vito, een zwerfpup, zo lelijk dat hij zelfs mooi werd. We hebben besloten om niet aan de gekte van Pompeï en de Vesuvius mee te doen ende volgende dag een lange rit te maken naar Toscane.