Op weg naar Calabrië

4 juni 2014 - Messina, Italië

Vandaag op weg naar Messina, waar we de boot gaan pakken naar het vasteland. Definitief op de weg terug! We starten met de kustweg, net buiten de camping toch nog uitzicht op de Etna welke helaas in een dikke wolk zat, 30 km in ruim een uur, van dorpje naar dorpje. Weer een aantal aanslagen overleefd ;) Om de drukte verder te ontwijken hebben we besloten de autostrada te nemen. Dit schoot op tot Messina, daar belande wij in een verkeerschaos waar iedereen richting de haven ging. Er stond 1 bordje richting de veerboot. Helaas deze stond in tegengestelde richting maar gelukkig Garmin gevolgd en wij sloten aan in de rij wachtende om een ticket te kopen. Overtocht met motoren, 2x € 12,- Het betrof een makkelijke veerpont die ons in 20 minuten naar de overkant bracht.

Bij de overkant aangekomen vervolgde wij onze tocht, hoger en hoger de kou en de mist in. Deze weg voerde de eerste 10 km door heel veel tunnels. Af en toe kregen wij een prachtig uitzicht door de mist naar de laag liggende kust. Na een tijd door echt dichte mist te hebben gereden ging de weg naar beneden naar de kust. Daar scheen heerlijk het zonnetje.

In de middag kwamen wij op Camping Mimosa, in Marina de Nicotera aan.  Mooie rustige camping, prachtig aan zee gelegen.