De Koekoesklok

13 juni 2014 - Oberharmersbach, Duitsland

Smorgens is het aan de Bodensee rustig. Na een heerlijk uitgebreid ontbijt namen wij nog even de tijd om een wandelingetje door het dorp en langs de Bodensee te maken. Gisteravond hebben wij afgesproken vandaag naar Triberg te gaan. Wie kent dit dorp niet? Okee, ik ga het even uitleggen. Eveline wil al sinds jaar en dag een echte koekoeksklok. Zo'n klok die herrie maakt, beweegt en ver uit de tijd is. Ja zo één. Al jaren beloof ik dat, wanneer wij door het Zwarte woud gaan naar de fabriek zullen gaan om te kijken of zo'n mooi stukje authentiek Duistland betaalbaar is (eh eigenlijk te kopen). Triberg is De Stad waar al deze ECHTE dingen geproduceerd worden. Laat dit stadje nu precies op onze route liggen.

Ja hoor, belofte maakt schuld. Na vertrek uit Seehalbe reden wij nog een flink eind langs de Bodensee om uiteindelijk, bijna aan het einde van het meer, af te buigen naar het Zwarte Woud. Hier werd het echt rustig. Mooie wegen en liefelijke dorpjes. niet al te hoge bergen maar leuk genoeg om een aantal dagen heerlijk doorheen te rijden.

Ja hoor, daar kwam het bord "Triberg". Dus ja hoor, die klokken. Het dorp inrijdend weet je direct dat hier de klokken vandaan moeten komen. Zoveel winkeltjes die honderden klokken verkopen is bijzonder. Maar ja ik had belooft bij de fabriek te gaan kijken. Dan maar naar het VVV. Nee he, die gaven ons een folder van de fabriek met winkel. Nee, he. Ja, he op weg naar de fabriek. Het geluk lachte mij toe. Aangekomen bij de fabriek stond een keurige heer in pak het hek dicht te doen. Vervolgens stapte hij in zijn mercedes en verdween. Te laat, het was lunch pauze.

Echter, zij weet met tegenslagen om te gaan dus werd de folder binnenste buiten gekeerd. Tot mijn grote schrik was er een tweede winkel van DIE fabriek en nee die was niet dicht.

Hier heeft zij een prachtig klokje gekocht dat volgens duits gebruik honderden jaren mee moet gaan.

Na de aankoop legden wij nog zo'n 20 kilometer af om bij een leuk Bikerpension te komen dat gelegen is net buiten Oberhammersbach. Pension BREIG. gelegen boven het dal met een prachtig uitzicht. Mooie kamer en gezellige eigenaren.

In de loop van de middag kwamen ook de andere gasten na het motorrijden aan. Dit resulteerde in een gezellige avond Nederlands-Spanje, voetbal, te kijken onder het genot van een stevige borrel. Het werd laat, erg laat.

1. A.schoemeijer:
    30 juni 2014
    Jullie hebben heel wat beleefd. en zijn al weer 2 weken thuis.
    Je kunt al weer iets afstrepen van je vakantielijst.