Benito M

3 juni 2014 - Acireale, Italië

Via Vallei di Templi op eg naar Acireale, op zich een niet interessante route langs de zuidkust. Veel afval en een wirwar van auto's die als het ware allemaal een aanslag op je leven pleegden! Uiteindelijk kwamen w aan op een liefelijke camping in de buurt van de Etna en Acireale. De Etna zat zoals zo vaak in de wolken. De camping was prachtig gelegen aan de steile kust van de Middellandse zee.

Daar aangekomen werd ons door een dame een keurige plaats aangewezen, alsmede een parkeerplek voor de motoren. Op een terrasje net boven het pad met uitzicht op zee, schitterend!! Totdat...... er plots een 1.50 m hoog manneke voor ons kwam staan en in vloeiend Italiaans ging vertellen dat de motoren boven buiten de camping op een parkeerplaats moesten worden geplaatst. Fout!!!!!! Dat deden we natuurlijk niet, hierop ontpopte hij zich als een ware Benito Mussolini, kloppend op de borst, ik ben de baas en ik bepaal! Hierop kreeg hij als antwoord, wij zijn gast en betalen hiervoor. Na een korte woordenwisseling droop Benito af met de uitspaak en morgen staan jullie op de parkeerplaats. Maar ja, de volgede dag gingen we alweer weg.

De camping alhoewel prachtig gelegen, had de tand des tijds niet weerstaan, alles was stuk, vies en oud. Zij willen, volgens het affiche aan de kassa, de beste camping van Sicilië worden. Benito heeft nog een hoop te doen.

Voor straks welterusten

1. Pa:
    7 juni 2014
    Net wat jullie al zeggen, de Italianen zijn nog niet verandert.Net als Mussolini een grote bek en het stelt in fijte niets voor.