Op weg naar de hoge bergen

10 juni 2014 - Peschiera del Garda, Italië

Het feesten op de camping ging tot in de kleine uurtjes door en wij stonden natuurlijk eerste rij. Resultaat: slecht slapen en vroeg op om zo snel mogelijk uit dit gekkenhuis te verwijnen.

Om 08.00 uur stonden wij dan ook gepakt en wel voor de receptie om een schandalige 16 euro voor dit verblijf af te rekenen. Natuurlijk verliep ook dit niet vlekkeloos.

Maar goed om 08.20 uur konden wij, nu al met zweet onder de helm, vertrekken naar de hoge bergen rond de Resia See.

Na het verlaten van Peschiera kwam de rust en schoonheid van het Gardameer weer snel tot ons. Heerlijk langs het meer naar het Noorden. Lekker koel omdat de bergen de zon nog net tegenhield.Ja hoor, het Gardameer kan echt prachtig zijn. Hier en daar hadden wij dan ook mooie uitzichten.

Het Gardameer verlatend aan de Noordzijde hield in dat wij lekker de bergen in gingen op weg naar Trento. Heerlijk deze wegen.Trento hadden wij al snel bereikt en voor de echte warmte hadden wij de stad weer verlaten om via het Valsugana richting Merano te rijden. Deze route voerde door de fruitbomen en wijnvelden.

Na Merano kregen wij het zicht op de toppen van de bergen rond het dal. Verbasend hoeveel sneeuw er nog lag. Na een 40 drukke kilometers te hebben afgelegd bereikten wij de Resiapas. Dit hield in dat wij er bijna waren. Boven aangekomen zagen wij, het ons bekende meertje, lief in de zon liggen. De temparatuur daalde, door de hoogte, en de zon scheen vol. Heerlijk gewoon.

Bij camping Thoni parkeerden wij de motoren voor het lege tentenveld en gingen maar eerst even aan de wijn. Genieten van de frisse natuur en temparatuur. Wat een rust na al de drukte.