Noord Italië! We komen er aan

9 juni 2014 - Peschiera del Garda, Italië

Vanmorgen nog in de schaduw kunnen inpakken, dus voor de grote warmte op weg via de Chiantiroute van Pogsibonsi naar Florence, prachtige vergezichten en een rustige weg. Genieten, van Florence naar Bologna door een deel van de Apenijnen, hier deden we enkele onbekende passen aan die erg leuk zijn voor motorrijders. Voor ons een verassing, een aanrader dus.

Bij Bologna hebben we de autostrada genomen richting Verona om zodoende de lelijke Povlakte snel te doorkruizen. Idee leuk, uitvoering niet. Ongeveer 40 km voor Verona belandde wij in de 3de flinke file, waar we als motorrijder uiteindelijk niet verder konden. Daar stonden wij samen met vele motorrijders uit diverse landen stil voor de plaats waar een behoorlijke aanrijding ws geweest. Niemand mocht er meer door, na een klein ingesteld ondezoekje van Jur, bleek een camper geplet te zijn tussen 2 vrachtauto's. De slachtoffers werden geholpen en de weg werd vrijgemaakt.

Na 1,5 uur konden wij weer verder naar Camping Butterfly aan het Gardameer in Peschiera. Een plek waar je NIET wil zijn! Na andere campings rond het meer gebeld te hebben bleken deze, tot onze verbazing, allemaal vol te zijn. Wij namen toen maar het laatste en slechtste plekje. Verschrikkelijk, tegenover zwembad en restaurant!

Na de tent te hebben opgezet hebben we 's avonds heerlijk door Peschiera geslenterd. Het blijft toch altijd een gezellig stadje. Zeker als je in de haven een kraam aantreft waar ze Hollandse patat en frikadellen verkopen. Voor de goede orde, dit hebben wij niet gegeten ;-)

Voor nu welterusten