Van Palermo via Corleone naar Ribera

2 juni 2014 - Ribera, Italië

Na nog een gezellig avond in de haven te hebben doorgebracht en heerlijk te hebben gegeten, zijn we de volgende ochtend weggegaan naar jawel, Corleone. Dit plaatsje genoemd in de trilogie van "the Godfather" is een must voor Eveline. Op weg daarnaar toe verlieten wij de drukte van Palermo, hoger en hoger de bergen in, de donkere wolken tegemoet. Verlaten wegen met alleen richting borden Corleone volgend arriveerden wij in jawel.....Corleone, wat een stadje! Niets maar dan ook niets wees op het mooie omschreven dorp van Vito Corleone, behalve de plaatselijke bar tegenover de kerk en gemeentehuis, had een plaquette aan de muur met een shot uit de film. Na het dorpje aan alle kanten te hebben doorkruist en diversen zoekende toeristen te hebben gepasseerd troffen wij nog net aan de buitenrand het gemeentebord Corleone aan. Zoals al eerder omschreven op internet en in de promotor, het meest lelijke dorpje van Sicilië. Maar we zijn er geweest.

Vervolgens de weg weer op naar de zuidkust, waar wij in de buurt van Ribera een camping vonden. Er was veel muziek daar het de dag van de Republiek is, om 17.00 uur stopte het feest.

Vermeldingswaardig is dat de weg SP5, voor motorrijders geweldig is!

Na een aperol spritz en een biertje, voor nu wlterusten.