San Gimignao

8 juni 2014 - Marcialla, Italië

Een rustdag, die begon met een lekker zonnetje. Na enkele koppen koffie, werd het tijd om de buurt te verkennen. De temperatuur liep al snel op tot dik boven de30 graden. Dus....... rijden met de motor. Als eerste stond op het programma, het dorpje met de vele torentjes, San Gimignao! Aangekomen de motoren geparkeerd tussen de vele andere toeristische motorrijders. Vervolgens het stadje bezocht wat er nog steeds lieflijk uitziet. Het was er wel druk en warm. Na een uurtje rondgeslenterd te hebben zijn we neergestreken bij een leuk barretje met zn terrasje in de schaduw. Genietend van onze koele drankjes bekeken wij de stroom mensen leeglopende kerk. Wat een prachtig gezicht al deze mooi geklede Italianen. Van al dat moois krijg je honger dus.... namen wij bruchette misto, het plaatselijke bargerecht. Broodjes met Italiaanse heerlijkheden.

Ons volgende doel was Volterra waar wij vroeger eens op vakantie zijn geweest. Na zo'n 30 km waren wij daar en zijn erom heen gereden. Wij herkende de bekende plekken en weer retour om zo al rijdend de wind te pakken.

's avonds in de tuin van het dorpsrestaurant heerlijk gegeten.