Mon Reale

1 juni 2014 - Palermo, Italië

Vandaag een rustige dag, naar de Duomo van Mon Reale. Dit MOET je gezien hebben als je iedereen mag geloven. Leuk rit erheen en aankomend op een parkeerplaats voor de Duomo.

Vanaf hier moesten we een aantal trappen op en komen uit op een pleintje direct voor de Duomo. Eerst maar even een bakkie koffie met zicht op de Duomo en zn toeristenkraampjes. Niet alleen buitenlandse toeristen maar met name Italiaanse bezochten deze kerk.

Om het moois van de binnenkant te mogen zien moesten wij  voor € 6,- pp een ticket kopen. Vervolgens werden wij door een norse dame binnen gelaten op een pleintje waar menige kerk niet voor onderdoet. Verbazend was het dan ook dat dit pleintje het enige was wat bezocht kon worden. Dus 10 minuten later en € 12,- armer stonden wij weer op het voorplein van de Duomo en begrepen niet wat er nu zo mooi was.

Onze aandacht werd plots getrokken door een grote groep Italianen die uit de deur van een zijmuur naar buiten liepen. Tevens hoorde wij orgelmuziek uit deze deur komen, dit moesten wij verder ontdekken.

Het bleek dat de mis net was afgelopen en dat de organist nog aan het spelen was, prachtig! Snel zijn wij naar binnen geglipt en zagen tot onze grote verbazing een prachtige met goud gemozaiekte kerk. Veel pracht en praal maar echt heel mooi, nu begrepen wij wel waarom iedereen hier zo vol van was. En...... deze was ook nog gratis!

Na de Duomo weer een ander mooie route terug naar de camping waar we de rest van de middag hebben zitten luieren. In totaal 91 km gereden.

Voor nu, nog niet welterusten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. A.schoemeijer:
    2 juni 2014
    Wat ontzettend leuk om dit allemaal terug te zien.