Naar Alghero

26 mei 2014 - Lanusei, Italië

Op het menu staat een relaxte route naar Alghero, met een klein omweggetje via Porto Torres, dat thuis een leuk havenstadje leek. Na te zijn opgestaan werd het weer steeds mooier, gelukkig hebben ze dus ook zon in Sardinië. De wegen zijn minder bochten dan op Corsica en wat een rust. Om ons heen zien we een ruige omgeving met her en der een huisje. Af en toe zitten er flinke gaten in de wegen, zie je slangen langs de kant van de weg of steekt er een schildpad over. Wat een prachtig land ook weer! Wel totaal anders dan Corsica, en alles op zn italiaans.

Porto Torres bleek achteraf niet zo lieflijk te zijn als de gids deed vermoeden, een stinkende havenstad die niet onderdoet aan IJmuiden. Na 10 km kwamen wij gelukkig weer in het lieflijke deel van Sardinië terecht. Ondertussen, strak blauw, zonovergoten en hele rustige wegen waar je heerlijk kan motorrijden. 3 km van Alghero is onze camping, van dezelfde keten als de camping van hiervoor, dus even luxe en mooi en dat voor € 16,- per nacht.

Onze tent staat direct aan het water en de plak biedt dan ook een enorm uitzicht. Vanmiddag de hele middag lekker in de zon gezeten in de hoop enigszins bruin te worden. We blijven hier 2 nachtjes en we gaan morgen naar de grotten van Neptunes.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Els Cordes:
    27 mei 2014
    Veel plezier in het domein van Neptunus; ze zien er indrukwekkend uit.
    Groet, Els