Grotten van Neptunes

27 mei 2014

Wakker worden door het geplons van springende vissen in het water. het zag er naar uit dat het weer een prachtige dag zou worden. Rond haf 8 zaten we dan ook in het zonnetje aan de rand van het water te gnieten van ons eerste bakkie koffie Wat een rust op dit tijdstip op de camping Na de koffie maakten wij ons klaar om met de motor naar de grote van Neptunes te gaan. Een mooie weg met diverse uitzichten en een mooie kust. Op het eindpunt voor de toegang tot de lange trap naar de grotten konden wij onze motoren goed parkeren. Even omkleden en klaar voor de lange afdaling. De weg nar de grot was uitgehouwen uit de rotsen en gaf het gevoel dat je boven zee hing. Nu nog lekker in de schaduw na ongeveer een half uur naar beneden te hebben gelopen kwamen wij aan bij de ingang van de mooie grot. Bij deze ingang stond een grote groep mensen die met een bootje waren aangekomen. Toegangsprijs € 13,- per persoon en in kudde door de grot heen, dat was het idee. Hier hebben wij voor gepast, zeker toen er een grote groep schoolkinderen arriveerden. Na wat te  hebben gefotografeerd ging we de klim terug beginnen, Dit duurde iets langer da de heenweg maar viel ons uiteindelijk mee. Nietemin een route die je gezien en gedaan moet hebben als je in Sardinië bent. De foto's kunnen de schoonheid van deze natuur niet weergeven.

Na te hebben geluncht hebben we de mddag doorgebracht in het pittoreske Alghero, lekker rustig, weinig toeristen en prachtige uitzichten. Wel een beetje een gemaakt dorp!

Dit was de laatste dag aan e kust van Sardinië, morgen me teen mooie route van 198 km naar Tonara,dat gelegen is aan de voet van de hoogste berg van Sardinië.

Voor nu welterusten