Laatste dag Corsica

25 mei 2014

Vandaag de laatste dag over Corsica. De boot naar Sardinië vertrekt om 17.00 uur dus alle tijd om de 137 km te rijden. Lekker vroeg opgestaan en weer lekker volle zon, heerlijk. Een afwisselende route tussen bergen en kust. Om zeker niet te laat te zijn voor de boot hebben we de N 198 aangehouden. Gezellig druk met heel veel motorrijders, ogenschijnlijk allemaal op weg naar Bonifacio. Na een paar uur zagen wij vanuit de bergen Boifacio al liggen, een lieflijk dorp aan de kust, tussen de bergen. Aangekomen in Boifacio bleek het een gekkenhuis van toeristen , de drukste stad van Corsica. Een lieflijk haventje wat niet onderdoet aan Honfleur in Frankrijk.

De haven vol met dure restaurants en souvenirwinkels. Auto's moeten verplicht betaald parkeren maar motoren hebben ook prachtige parkeerterreinen en... dit is gratis. Bonifacio moet wel een motorrijder zijn geweest.

In het dorp heeft Eveline, voor de letterbak, een enorme aanwinst voor haar letterbak gekocht, Jawel Napoleon, klein en van tin ofzo.

Na in een achteraf barretje tussen de Bonifacianen (?) lekker wat gedronken te hebben op weg naar de boot. Het blijft een belevenis hoe chaotisch dit allemaal gaat. Na een half uur formaliteiten en paperassen te hebben doorlopen, ontvingen wij een roze bonnetje met daar op met de hand geschreven, "2 personen en 2 motoren" En dit gaf ons toegang tot de boot van Sardinië.

50 minuten en een kop koffie stapten wij met onze zomer doorwaaipakken rustig naar buiten n vluchten snel weer naar binnen. Het stortregende, dus regenjas aan enwachten tot de bootklep neerging. Welkom in Sardinië. Na, gelukkig, 25 km arriveren wij op een uiterst luxe camping "Baia blu la tortuga" De tent neergezet en daarna was het droog. Voor weinig in het gezellige restaurant op de camping onze eerste echte Italiaanse pizza gegeten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pa:
    27 mei 2014
    Prachtige filmopnamen. Echt Italie. Pretiige voortzetting van jullie reis gewenst.