Cap Corse

21 mei 2014 - Pietracorbara, Frankrijk

Vandaag besloten dat we een nachtje langer blijven op deze camping. Het is een mooie camping met een gezellig restaurant. De routes blijven hetzelfde, alleen gesplitst in 2 dagen. Dus vandaag  rondje Cap Corse, 122 km.

Vanaf de camping langs de kust naar het uiterste puntje van de noordzijde van Corsica gereden. Wat een prachtig uitzicht! Onder het rijden val je van de ene betovering in de andere. Op de noordelijke punt zijn wij door de bergen overgestoken naar de andere kant van de Cap, ook daar heel veel wind en daar begon een slechte weg die zeker 10 km heeft geduurd. Vervolgens ging de weg weer over in een prachtige asfaltweg en door dorpjes uit de oudheid. Heerlijk rustig en veel mooie bochten. Op een terrasje boven een sinaasappelplantage hebben we ons tegoed gedaan aan een glas limonadesiroop. Wat een uitzicht .

De terugtocht richting Bastia ging over een steile bergweg die uiteindelijk in de mist uitkwam. Daarna kronkelde de weg Bastia in, een drukke, niet leuke stad om te rijden.

We eindigde weer op dezelfde camping waar het ging stormen! Dit hield de hele nacht aan. De tent had het zwaar, er brak een stok die gelukkig te repareren viel!

1. Serena amara en justin:
    22 mei 2014
    ik had het niet verwacht
    maar we zitten toch weer elke avond braaf het verhaaltje te lezen.
    vandaag heeft serena opa en oma gesproken en gezegdt dat ze hun mist
    maar de eerste week is voorbij dus ze kan beginnen met aftellen.