Op weg naar Corsica

20 mei 2014

Op ons gemak tent ingepakt en op weg naar Nice. De uitvinder van het stoplicht moet hier wel vandaan komen, wat een stoplichten en ook niet op elkaar afgesteld. Na een geworstel door de stad, kwamen we aan in de haven waar het opbeurende bordje boot naar Corsica stond. Even later werden wij in de haven ingecheckt op weg naar Corsica, wij werden geparkeerd voor alle personenauto's en als eerste van alle motoren. Aangezien we nog tijd genoeg hadden zijn we langs de kade van Nice gelopen en zijn lekker wezen brunchen.

Aan de haven nog even gewacht in de groep van motorrijders totdat we konden inboarden. Het was best wel spannend, op het uur u ging de hele groep motorrijders van start om de boot binnen te gaan, STOER!! Achteraf viel het allemaal mee (filmpje). In de boot hingen touwtjes, we kregen een plek aangewezen door de bemanning en aan de touwtjes de motor vastgezet. Zag er niet zo stabiel uit ;-)

De bootreis was uitermate saai en duurde ook nog langer ivm sterke tegenwind. We kwamen om 20.10 uur aan in Bastia, hier werd het al donker. Toen nog 15 km naar de camping, het begin van een schitterende weg, wat veel beloofd voor de komende dagen.

We hebben 35 km gereden.

1. A.schoemeijer:
    22 mei 2014
    Het is nu al een belevenis. Mooie tocht klangs die rotsen.