Route naar Calvi

22 mei 2014 - Calvi, Frankrijk

Na de tent in een stormachtig weer te hebben ingepakt zijn we met mooi weer vertrokken. Eerst naar het verschrikkelijke Bastia, daar bleek de gehele bevolking dezelfde routein gedachten die wij wilde gaan doen over de bergen. Hierop hebben wij onze route enigszins verlegd en zijn over een prachtige Route National naar Calvi gereden. Geen spijt van, het was een brede, rustige mooie weg. Eenmaal het eiland weer overgestoken reden wij via Ille Rousses, prachtig havenstadje, verder richting Calvi. Aan deze kust vind in het hoogseizoen de topvakanties plaats. Het is een lint aan vakantieparken, hotels, attractieparken en campings. In deze tijd van het jaar ziet het er verlaten uit.

In Calvi, volgde wij het bordje van camping International, de naam zou vermoeden dat het een megacamping zou zijn. Niets is minder waar, een armetierig campinkje waar blonde Helga, op leeftijd, de scepter zwaaide. De camping werd bevolkt door 1 stel Nederlanders en de rest bestond uit Roemenen die met hun accordeon in Calvi, hun geld probeerde te verdienen. (Misschien omdat ze in Amsterdam niet welkom zijn ;-)). Het toiletgebouw stamde uit de beginjaren van Napoleon, wel schoon maar veel stuk. Al met al hebben wij hier heerlijk gestaan maar zou het niet aanraden.

De camping lag echter wel op loopafstand van het pittoreske Calvi, waar wij in onze driekwartbroek de citadel hebben beklommen. Wederom prachtig uitzicht.         Calvi is historisch mooi , gezellig druk en vol levendigheid, ook in dit buitenseizoen.