De dag van de mooie uitzichten

23 mei 2014 - Venaco, Frankrijk

Ogen open en zon, voor het eerst deze vakantie. Dus... vroeg op en genieten van onze koffie in de zon. Maar ook vroeg op voor de lange tocht die we vandaag gaan maken. Ons plan vandaag was via de kust naar Porto dan naar Tete de la Chien (de hondkop) om vervolgens het hooggebergte in te gaan op weg naar Venaco bij Corte.

Zoveel mooie uitzichten zijn niet te beschrijven, zowel de route langs de kust als die in het hooggebergte zijn magnifiek.  De weg is niet zo goed maar je kan niet anders dan een grote glimlacht op je gezicht hebben met zoveel moois.Tussen door een heen en weertje van Porto naar Piana om  Tete de la Chien te brwonderen. Op de parkeerplaats vertelde een Nederlander gelukkig dat de hondenkop vanaf de andere kant wel zichtbaar was. Dus motors parkeren en bergop wandelen! Ja hoor, zoals je op de foto ziet, herken je in de rotsen een hondenkop.

Na dit mirakel te hebben aanschouwd zijn we langs enorme afgronden en door diepe kloven via de col Vergio naar Venaco gereden. Wel héél véél bochten op 1 dag ;-)

Hier de boerencamping gevonden en een prachtige plaats uitgezocht met het zicht op de bergen en het dal. Wat een rust! Hoewl ik hoor een kerkklok aan de overkant van het dal. Vanavond gaat de boer voor ons koken. Geen keuzemenu, eten wat de pot schaft, wij zijn benieuwd en hebben trek!

Lekker gegeten!

Vanavond bij de boer gegeten. Hij heeft een piepklein sfeervol restaurantje gemaakt. Toen wij kwamen stond de open haard aan. Als eerste kregen wij een drankje van het huis, een citroenlikeurtje. Hij heeft citroenboomgaard.

Als menu hadden we eerst Charturrie (?), vleeswaren van varken en geit, olijven en radijsjes. De geit smaakte lekkerder dan dat hij rook!

Hoofdgerecht was cannelloni, met spinazie, tomatensaus, munt en kaas. Lekker en fris.

Als laatste hadden we een surprise, dit was citroentaart, gemaakt door zijn vrouw. Deze was zo lekker dat we zo brutaal waren om nog een stukje te vragen ;-)

Al met al heerlijk gegeten voor €40, inclusief fooi en een heerlijke merlot van het land. Als je hier eens komt zou ik zeker een keertje bij hem eten!

Hel leuk om al jullie reacties te lezen, soms hebben we geen internet en dan kunnen wij niet schrijven. Ook wordt de kaart en de campings bij een goede wifi toegevoegd en staan er nog filmpjes te wachten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pa:
    25 mei 2014
    Prachtig al die foto's. Persoonlijk vindt ik de films het moois.
    Wij zijn verhuisd van de Ardeche naar Nice (Le Muy)
    Mooi plaatsje en prachtig weer.