Vandaag een korte rit

24 mei 2014 - Ajaccio, Frankrijk

Vanmorgen alle tijd om op te staan en in te pakken. Het weer zit mee, heerlijk in de zon ontbeten, nadat de boer ons het brood aan de tent had gebracht. Ingepakt en vertrokken. Echt een zaterdag in Frankrijk, druk, alles wat in een auto kan zitten rijdt rond.  Op weg naar Ajaccio, ongeveer 80 km, niet een erge interessante rit maar natuurlijk wel met veel bochten! Ook weer veel de Bram gezien, heel Corsica ruikt hier naar. Ajaccio, net als alle plaatsjes op CVorsica druk, dus op zoek naar de camping. Navigatie wees gelukkig goed de route anders hadden we deze camping niet gevonden.

En ja, wederom een prehistorisch monument welke achtergelaten is door welke oorlog dan ook, toiletten cq latrines en afgeschermde kranen als douchegelegenheid. De prijs was echter wel hedendaags € 18,50 en het uitzicht vanaf elk terras (door de bomen) adembenemend op zee. Je moest alleen niet naar de camping kijkn.Óp aanraden van de meneer van de camping gingen wij met de bus naar het kloppend hart van Ajaccio. De bushalte bevindt zich een paar honderd meter van de camping dus die was snel gevonden. Helaas, na een half uur nog steeds geen bus, VREEMD. Dan maar die 5 km lopen, gedurende de hele route, heen en terug geen bus gezien! Staking??

In het centrum van Ajaccio, Place de Gaulle, op zoek naar het beeld van Napoleon liepen wij in een mega demonstratie, alles stond vast. Toch Napoleon gevonden en een heerlijk terrasje gevonden waar we de middag hebben doorgebracht.

Eind van de dag heerlijk terug gewandeld. Halverwege liepen we langs een Indonesische take away toko waar we een heerlijk maaltje hebben meegenomen. Fit maakte de wandeltocht weer goed.

Wij verbazen ons nog steeds hoe vroeg het hier 's avonds donker is.