Palermo

31 mei 2014 - Palermo, Italië

Na een vreemde nacht, met veel wakker zijn, met geronk van een boot en andere vreemde geluiden. Relaxed opgestaan, aan de koffie en het ontbijt. Niet veel later zagen we Palermo in de zon liggen. Vol spanning waren wij wat de dag ons ging brengen. Rond 8 uur mochten wij onze motoren pakken en de boot verlaten.

In de haven konden we alleen maar met de stroom meerijden naar de ons 16 km verderop gelegen Degli Ulivi. Wat een chaos van wegen en straarjes. Geweldig om daar door heen te rijden met de motor. Wel even wennen aan het rijgedrag van de Sicilianen, deze hebben namelijk geen regels en de sterkste (brutaalste) wint.

De stadscamping is een stukje oase een voormalige olijfboomgaard omringt met muren en slechts ruimte voor een 20 passanten. Eenheidsprijs, € 7,- per persoon.

De aardige beheerder legde in goed engels uit hoe wij, na het opzetten van onze tent, naar het centrum van Palermo konden komen. Tevens waarschuwde hij ons voor zakkenrollers in bus 101. Met een half uur stonden wij in het centrum van een zonovergoten Palermo, zonder dat het stikheet was.

Al snel zwierven wij door achteraf steegjes die omgetoverd waren tot lokale marktjes, waar met name vlees, vis en groenten verkocht werden. Heerlijk, hier geen toeristen, behalve wij dan natuurlijk. Enige uren hebben wij in de stad rondgebracht en hoogtepunten bekeken, daarna weer met de bus terug naar de camping.

Deze was inmiddels aardig volgelopen met eennachtspassanten. De wijk waar de camping binnen ligt liep ondertussen vol met stappende Italianen uit Palermo die de avond in onze omgeving wilde doorbrengen. Vreemd!, zo leuk zijn we niet ;-)

We hebben heerlijk gegeten en  Siciliaanse wijn gedronken in een spaghetteria vlak buiten de camping. Lekker, lekker, lekker!

Voor nu welterusten

1. A.schoemeijer:
    Dit is mijn film.
    Erg leuk dat jullie lopen waar ik in september 2009 ook mgelopen heb.
    Nog heel veel plezier !
  2. A.schoemeijer:
    2 juni 2014
    Deze foto's zijn allemaal mijn film.
    Leuk dat jullie nu lopen, waar ik in sept, 2009 ook gelopen heb.
    Nog veel plezier en mooi weer !
  3. Pa:
    2 juni 2014
    Sorry dat ik niet iedere keer reageer op jullie verhalen, dit komt omdat de WIFI van de camping weleens verstek laat gaan.
    Jullie verhalen zijn overigens wel steengoed hoor.
    Alle belangrijke punten worden genoemd hetgeen ons een goed idee van jullie belevenissen geeft. Het is overigens wel een prachtig land om doorheen te crossen hé. Speelt vermoeidheid jullie nog geen parten ? Het lijkt me wel leuk voor jullie dat je zo af en toe ook nog nederlanders ontmoet. Houd de wielen verders netjes op de weg en een goede reis gewenst door Ma en Pa.