Op weg naar Sicilië

30 mei 2014 - Cagliari, Italië

Vandaag hadden we niet zo'n haast. We hoefde pas om 18.30 uur in de haven van Cagliari te zijn, om in te schepen naar Sicilië. Dus een mooie route om Sardinië af te sluiten stond op het programma. Het werd warm, erg warm toen we aan het inpakken waren, blij zaten wij om 12 uur heerlijk op de motor, op weg naar het laatste stukje van de S125, door de bergen naar Cagliari. Wat een schitterende weg, met prachtige uitzichten, stevige rotsen en mooie bochten. Zo'n tegenstelling was het de buitenwijken van Cagliari in te rijden. Druk, vies en heel veel zwervers die je al op de kruisingen lastig vielen.

Om op de boot wat lekkers mee te nemen besloten wij om bij een enorme Le Clercq de laatste boodschappen te doen. Bij het neerzetten van de motoren werden wij belaagd door allerlei culturen vluchtelingen, van Afrika tot Azië. In het zicht van de motoren heerlijk koffie en een broodje genuttigd. Tijdens het winkelen bleef 1 van de 2 buiten om op de motoren te letten. Wel een trieste aanblik.

Ruim op tijd arriveren wij in de haven van Tirennia Ferries, waar we de motoren voor het huisje van de douane mochten parkeren. Nog even de tijd om de stad te bezoeken. Om klokslag 10 over half 7 mochten wij samen met een andere groep motorrijders richting de boot, altijd een spannend gevoel die grote boot met enorme laadklep. Tussen de motorrijders Robert en Jenny, uit Almere, die eveneens met de motor naar Sicilië gingen.

Na de motoren te hebben geparkeerd en vastgezet met een touwtje, hebben wij de avond gezellig met hen doorgebracht alvorens naar onze riante hut te gaan ;-)

Voor nu welterusten

1. A.schoemeijer:
    2 juni 2014
    Dit is voor mij een bekende omgeving.
    Veel foto's heb ik ook op mijn film staan.